Indul a Comedy Central Magyarországon
- 2008-09-29 -
Indul a Comedy Central Magyarországon

 Sajtótájékoztató
Sajtótájékoztató

Másfél millió háztartásban október elsejétől biztos nem lesz hiány humorban, mert ennyi helyen lesz fogható a Comedy Central magyar nyelvű humorcsatorna.

„Házhoz hozzuk a humort” a szlogenje a Comedy Central csatornának, melynek első adását október 3-án láthatják a nézők. Az új humorcsatorna a VH1 Europe helyén lesz látható osztott műsoridővel, naponta 14-02 óra között.
Nézettségi terv
Az Egyesült Államok legnépszerűbb humoros tematikájú csatornája olyan sorozatokkal érkezik Magyarországra, amelyek jelenleg világszerte a legnézettebb szituációs komédiák közé tartoznak: My Name is Earl (A nevem Earl), a How I met Your Mother (Így jártam anyátokkal). Magyar feliratokkal látható a Daily Show és a Colbert Report is. A Simpson család és a South Park epizódjaihoz csatlakozik a Family Guy animációs sorosat is, amely már most is jelentős nézettséget ért el hazánkban. (A South Park 2009-től csak az MTV  Networks csatornáin lesz látható!) De a sikeres nemzetközi sorozatok mellett a hazai humor is képviselve lesz. 

A Comedy Central már indulása előtt is segített abban, hogy a Beugró c. műsor az M1-en folytatódhasson, mi több, sikerült megállapodnia az M1-el abban, hogy a Novák Péter vezette helyzetgyakorlatok, - amelyekben Pokorny Lia, Rudolf Péter, Kálloy-Molnár Péter és Szabó Győző kerülnek váratlan színpadi szituációkba -  a humor csatornán is látható legyen. A TV2-vel kötött megállapodás szerint láthatóak lesznek a Bagi-Nacsa páros műsorai, az Irigy Hónaljmirigy és a L’Art pour L’Art társulattól a Noooooormális! Is.

A csatorna saját gyártású műsora Magyarok az űrben címmel készül.

Az MTV Networks International márkával fémjelzett   Comedy Central csatorna a  Fejlődő Piacok csoportjának a tagja, 26 televíziós csatornával, 24 weboldallal, egy szélessávú és három mobil tv csatornával együtt, olyanokkal mint az MTV, a VH1, a Nickelodeon, a VIVA. Az MTV Networks International márkái világszerte 560,1 millió háztartásban láthatóak 162 országban 33 nyelven. 156 lokálisan sugározott és működtetett tv csatornán és több mint 300 digitális platformon. A cégcsoport a következő területeken rendelkezik még érdekeltségekkel: televíziós műsorok értékesítése, digitális média, könyvkiadás, házimozi, rádió, zenekiadás, szerzői jogok értékesítése és merchandising, valamint két nagyjátékfilmek gyártásával foglalkozó részleg, az MTV Films és a Nickelodeon Movies. Az MTV Networks tulajdonosa a Viacom cégcsoport.
Mogács Dániel
Málnay B. Leventét, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatóját idézzük: „A humor iránti igény Magyarországon rendkívül nagy. A tévénézők között a humor a harmadik legnépszerűbb televíziós műfaj és mi ezt a hatalmas igényt szeretnénk kielégíteni magas színvonalú humorcsatornánkkal. Célunk, hogy házhoz vigyük a humort, hogy az emberek otthonukban élvezhessék azt. Eltökéltek vagyunk a helyi tehetséges humoristák felfedezésében, ugyanakkor be szeretnénk mutatni nézőinknek kiváló minőségű külföldi tartalmakat is.”

Az Artes Liberales olvasói számára arról faggattuk a vezérigazgató urat, hogy kinek az ötlete volt a Comedy Central magyarországi beindítása, milyen előkészületek előzték ezt meg, milyen anyagi háttér áll rendelkezésre a működtetésére, és mikorra tervezik hogy nyereséges lesz.

Málnay B.Levente válaszában elmondta, hogy Magyarországon a világon a legmagasabb az egy főre eső napi tv nézés ideje, tehát érdeklődésben nincs hiány. A VIVA 10 éve sikeres Magyarországon, és az MTV már 1 év után nyereséges lett. Ezek után kezdett el gondolkozni, hogy mi legyen a következő lépés. Végignézve az anyacég márkáit, úgy gondolta, egy humorcsatorna beindítása Magyarországon hiánypótló lehet és sikerre számíthat, ezért kezdeményezte a Comedy Central beindítását. A szervezés első lépése egy alapos piackutatás volt, arra kerestek választ, hogy milyen típusú humorra vevők a magyar nézők, azok közül is főleg a 18-39 éves korosztály, amely a csatorna célcsoportja.  A tulajdonosok üzleti elképzelése szerint 4 év alatt kell nyereségessé tenni a tv csatornát, de Málnay úr úgy gondolja, hogy 1-2 év alatt eléri azt a nézettséget, hogy nyereséges legyen.
Reszkessetek nézők
A költségvetés nagy részét  az előfizetési díjak, a reklám bevételek fedezik.  A Comedy Central már 7 országban sikert aratott, a magyar nézők számára összeállított műsorszerkezet, és  tartalom is garantálja a sikert.

A Comedy Central főszerkesztője Litkai Gergely, humorista, író és forgatókönyvíró, a 2006-os Humorfesztivál szerkesztője és szóvivője, az első magyarországi stand-up comedy club, a Godot Dumaszínház elindítója.

Litkai Gergelyt arról kérdeztük, hogy hány fős a Comedy Central stábja, terveznek-e élő, interaktív műsorokat, és honnan keresnek új arcokat, vagyis hogy meghirdetnek-e szereplő-válogatást a magyar sorozathoz. Litkai Gergely   az Artes Liberales-nek adott interjúban  elmondta, hogy a szerkesztőségben 3 állandó munkatárs dolgozik,  élő műsort egyelőre nem terveznek a csatornán, és  jelenleg a Dumaszínház a színtere a tehetséges humoristák felfedezésének, onnan válogatják a magyar sorozat szereplőit. 

A sajtótájékoztatón  Litkai Gergely vérbeli humoristához illő stílusban mutatta be az új csatornát, ebből idézünk néhány mondatot: 

Érezte már  úgy hogy szomorú? Elkeseredett? Komor? Negatív hullámok csapnak át a feje fölött? Rövid távon végezne magával vagy tetszőleges embertársával? – Miért nem nevet legális eszközök segítségével?
Célcsoport: 18-39 év, szűkebb célcsoport: inkább férfi, legszűkebb célcsoport: 28-29 éves, inkább városi, könnyen befolyásolható, sokat tévéző férfi.
A sorozatok feliratai úgy készültek, hogy a feliratok.hu-ról legalizáltuk a fordítókat.
Távlati tervek:
130 %-os poénszám növelés, azonos áron
All inclusive csatorna indítása
A slide-ok 30 %-os csökkentése

Hát akkor kedves  18-39 éves magyar férfiak, vegyék magukhoz kedvenc papucsukat, és kedvenc sörüket, dőljenek hátra kedvenc karosszékükben -  miközben kedvenc párjuk főzi a vacsorát -  és jöhet a sport: a rekeszizmok nevetés általi edzése. Még az is lehet hogy a nők fellázadnak majd  és  össznépi mozgalmat indítanak: tv-t, (vagyis Comedy Centralt) minden magyar konyhába!

Tehát kacagásra felkészülni, vigyázz, kész, rajt: indul a Comedy Central!

Andor Edit