Együtt a színpadon: az
énekes, a hegedűs és Popova Aleszja
Az élet isteni.
Mi, emberek igyekszünk „emberivé” tenni, de mindig születnek olyanok, akik
rámutatnak az Isteni eredetre. Ez a csoda, ami előbbre viszi a világot.
Ezekkel a gondolatokkal társítja a koreográfus Egerházi Attila Fellegajtók című estjének első, Arvo
Pärt zenéjére készült tánctételét, amely a Fehér csend címet viseli. A
filozófikus, békés szemlélődésnek ellentmondani látszik a második rész, a Bach-
és Telemann-zenére alkotott Kalapács. Jorma Elo koreográfiája az ötlettől a
varázslatos hatású végeredményig vezető rögös, rendkívüli erőfeszítéseket
igénylő utat jeleníti meg.
A kiváló fiatal táncosok – például Bogdán
Petronella, Svidró Viktor, Kéri Nagy Béla – partnereként a Fellegajtók metaforikus és szakrális balettben színre lép a Magyar Balettszínház
Gödöllő művészeti vezetője, a Kossuth-díjas Popova Aleszja, aki éppen az idei Tánc Világnapján kapta meg „Az
évad legjobb női táncosa” elismerést. Egyedülálló technikája, előadóművészi kvalitásai
nemzetközileg is ismertté tették nevét. S mindezt alkalma lesz megmutatni Egerházi Attila új koreográfiájában,
amelynek másik különlegessége az élő zene. A színpadon megjelenő Lovász Irén és
Kathy Horváth Lajos közreműködésével létre jön a látható zene (vagy a hallható
tánc?), a dallam-ritmus-mozdulat különleges, ősi egysége is.
Helyszín: Művészetek Palotája – Fesztivál Színház - 2007. június 14.19 h
Forrás: Műveszetek palotája; Fotók: Csibi Szilvia
Képek a Galériában