A színjátszás technikája
- 2011-05-14 -
A színjátszás technikája
színésztréning Mihail Csehov módszere szerint

A tréninget Jancsó Sarolta színésznő, színháztörténész vezeti, a Théba Színiakadémia színészmesterség és színháztörténet tanára.

Július-augusztus hónapban 8 alkalommal – keddi napokon 17.30- 20.30-ig tartanak a foglalkozások.
(Július 5., 12.,19., 26 – augusztus 2., 9., 16., 23. )

Helye: Rákóczi Center – a Blahánál: Rákóczi út 54. III. emelet
Alkalmanként 5 000 Ft/fő
Az egy összegben kifizetett részvételi díj esetében 10% kedvezményt adunk!
Ebben az esetben 36 000Ft fizetendő.

Jelentkezés:
iskola@theba.info
jancsosari@gmail.com
+36 1 215 2775
+36 30 999 4828
+36 20 962 2792


Mihail Csehovról:

Mihail Csehov a nagy orosz író, Anton Pavlovics Csehov unokaöccse volt. A moszkvai Művész Színházban, Sztanyiszlavszkij és Nyemirovics Dancsenkó színházában lett színésszé, rendezővé, színházvezetővé. 1912-ben, 21 éves korában szerződtette Sztanyiszlavszkij a társulatba. Itt dolgozott 1928-ig, amikor emigrálni kényszerült a Szovjetunióból. Ezután Max Reinhardttal dolgozott Németországban, majd Franciaországban, Angliában játszott és rendezett. 1936-ban indult Angliában egy színiiskola, azzal a céllal, hogy Csehov darabokat játszó színházat hozzanak létre. Itt kezdte meg színészpedagógiai munkáját Mihail Csehov. A II. világháború előtt az iskola az Egyesült Államokba költözött. 1952-ben foglalta írásba tapasztalatait, tette közzé bevált módszerét, volt tanítványainak unszolására. Tanítványai között volt: Ingrid Bergman, Marilyn Monroe, Anthony Quinn.

1955. októberében halt meg, úgy, hogy hazájába sohasem térhetett vissza.

„Átváltozás – ez az, ami után tudatosan, vagy öntudatlanul a színész-természet sóvárog” – Mihail Csehov

„Minden művészeti technika alkalmas arra, hogy a középszerű művészben elfojtsa az inspiráció szikráját. Ámde ugyanaz a technika mesteri kezekben kiolthatatlan lángot szíthat abból a szikrából.” – Josef Jasser

A munkáról:

Az ÉN (a színész),  a próbafolyamatban megteremti ŐT (a szerep-karaktert)

Az ÉN (a színész, a teremtő) visszahúzódik figyelő, elemző, ellenőrző pozícióba

Ő (a szerep – karakter) birtokba veszi a testet és a lelket.

Ennek a folyamatnak vizsgálata – ez a tréning feladata

1. A színész teste és lelke – hogyan lehet harmóniát teremteni – hogyan szolgálja a test a lelket – a testnek és léleknek a színész iránti tökéletes engedelmessége
2. A képzelőerő és a képzeleti képek megtestesítése
3. Improvizáció- egyéni és csoportos improvizációk
4. A pszichológiai gesztus
5. A figura és a figura megalkotása – szabadon választott egyéni feladatvállalások közös vizsgálata
6. Különböző drámai műfajok a színpadon – tragédiától a bohóctréfáig
7. Szerepelemzés, kompozíció, a szerep megközelítése
8. Atmoszférateremtés